Monday, February 22, 2016

Sewing Festival February 2016 - part 3

Photo taken at Tyger & Ting’s booth Sewing Festival February 2016. 
Det finns en sak man inte får missa när man går på Syfestivalen och det är Tyger & Tings monter. Den, i mitt tycke, absolut vackraste och mest inbjudande montern på mässan. Alltid lika smakfullt. Det är nästan som att gå på en liten "utställning". Jag brukar säga – tur att jag inte bor nära dem då skulle jag vara ruinerad :-)
There is one thing not to be missed when going to the Sewing Festival and that is Tyger & Ting’s booth. The most beautiful and most inviting booth at the fair, at least in my opinion. Always so tasteful. It's almost like going on a little "exhibition". I like to say – good thing I don't live near them then I'd be ruined :-)

Här är i alla fall några bilder från deras fina alster. I detta blogginlägg tänker jag främst låta bilderna tala så njut av färgsymfonier och välkomponerade dova färgsättningar – allt med en otroligt elegant touch. Först en liten löpare.
Here are in any case some pictures from their fine work. In this blog post I am mainly letting the photos speak so enjoy the color symphonies and well composed muted color combinations - all with an incredibly elegant touch. First a little runner.
Photo taken at Tyger & Ting’s booth Sewing Festival February 2016. 
Tänk om jag kunde quilta så här snyggt.
If I only could quilt this nice.
Photo taken at Tyger & Ting’s booth Sewing Festival February 2016.  
Visst är den fin den här quilten. Detta är så typisk dem - enkla, rena, raka former. Har har man använt Jelly Roll.
It sure is nice this quilt. This is so typical them - simple, clean, straight shapes. They have used Jelly Roll.
Photo taken at Tyger & Ting’s booth Sewing Festival February 2016.  
Någonting till Påsk. Här hittar ni mönstret.
Something for Easter. Here you can find the pattern.
En kurbitzbonad, helt fantastisk. Titta bara på närbilden nedan. Här hittar ni mönstret. Quilten under "går heller inte av för hackor", en helt fantastisk färgkombination.
Photo taken at Tyger & Ting’s booth Sewing Festival February 2016.
A kurbitz wallhanging, totally awesome. Just look at the close-up. Here you can find the pattern. The quilt below is just as eye catching, a fantastic color combination.
Photo taken at Tyger & Ting’s booth Sewing Festival February 2016.
Ytterligare vackra, färgsprakande quiltar och löpare och väggbonader.
More beautiful, color sparkling quilts and runners and wall hangings.
Photo taken at Tyger & Ting’s booth Sewing Festival February 2016.
Det här lilla snurrmönstret fastnade jag för och ska väl någon gång 
få tid till detta :-)


I fell for this little spin pattern and sometime I will get time for it :-)
Photo taken at Tyger & Ting’s booth Sewing Festival February 2016.
En kudde med ett träd – enkelt och effektfullt. Här hittar ni mönstret.
A cushion with a tree – simple and effective. Here you can find the pattern.
Photo taken at Tyger & Ting’s booth Sewing Festival February 2016.
Bra klämmor till nyckelband.
Good clamps to lanyards.
Köpte två stycken.
Bought two pieces.

Sedan hade de små metalletiketter med Handmade på. Läckert. Det blev en förpackning.

Then there was the small metal labels with Handmade on. Delicious. I had to buy a pack.
Photo taken at Tyger & Ting’s booth Sewing Festival February 2016.

Sedan hade jag läst i deras blogg om att de gjort små scrap förpackningar. Jag fastnade för den med svarta tyger och se den fanns kvar.
Then I had read in their blog that they had made small scrap packs. I fell for the one with black fabrics and see it was left.

Ett stycke sådan följde med mig hem.
A piece of such came home with me.

Det var faktiskt en hel del bitar i den. I mitt nästa inlägg ska ni få se lite andra saker jag köpte på mässan.
It was actually quite a few pieces in it. In my next post will you get to see some other things I bought at the fair.

Eftersom det är Måndag länkar jag till BambiSyr med sin Quiltglädje

12 comments:

  1. Tusen takk for en inspirerende post.
    Det er ikke lett å gå på messer uten å få med seg både det ene og det andre hjem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej det är rätt, men mycket av nöjet är ju att bara ta in all inspiration man kan får - och det är gratis :-)

      Lotta

      Delete
  2. Tack för titten på mässan! Var inte där denna gång men jag håller med dig, Tyger och Ting har Underbara alster.
    Må så gott

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Annette - ja visst är det fint

      Lotta

      Delete
  3. Va inte på syfestivalen i år men när jag vs där tyckte jag lika som dig! Hos Tyger o Ting kunde man stå hela dagen!
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja vi är inte ensamma att tycka så
      Lotta

      Delete
  4. Tack för din inspiration och länkning idag på Visa och Berätta måndag !!Bambikram

    ReplyDelete
  5. Så kjekt å se bilder fra utstillingen. Takk for at du deler så får vi som bor i Norge også se. :-)

    ReplyDelete
  6. Oh vilka fina quiltar! Jag förstår att du gillar Tyger och Ting!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja man blir alldeles stum av beundran:-)

      Lotta

      Delete