Monday, February 8, 2016

”Spring Cleaning” – part 1

Även om det bara är februari så har all snö försvunnit och det är plusgrader. Fåglarna sjunger och jag har sett små svarta myror – ett säker vårtecken. Vårstädning är ju ett begrepp – vårsolens starka sken avslöjar obarmhärtigt damm och smutsiga fönster bara för att ge några exempel.
Men man kan ju behöva ”städa sig själv också” och vad är skönare än ett par tvätthandskar i frotté. Tvätthandskar är något jag fullkomligt älskar. Perfekta i duschen eftersom det blir det lite “exfoliering” av huden. Ja, man ska ju inte skrubba allt man kan :-)
Even if it is only February all the snow has disappeared and it is plus degrees C. The birds are singing and I have seen small black ants - a sure sign of spring. Spring cleaning is a concept – The sun's strong glow reveals mercilessly dust and dirty windows just to give a few examples.
But one can have to "clean oneself as well" and what is comfortable than a pair of loofah terry. Perfect in the shower as you get a little "exfoliation" of the skin. Well, you’re not supposed to scrub all you can:-)
I helgen var jag ju på mitt favoritställe – IKEA – och köpte några nya gästhanddukar. Här har jag använt några designs från en Minikollektion som heter ”Labels in the Hoop”.  
This weekend I was at my favorite place – IKEA – and bought some new guest towels. Here I have used a few designs from a mini called "Labels in the Hoop"
Jag har dock lagt till en bokstav från mitt Premier+ Ultra Embroidery Software. Lite fyndigt är ju L8 – eftersom jag heter Lotta :-)  ”L+åtta” – så läser man ihop det.
However, I have added a letter from my Premier+ Ultra Embroidery Software. In Swedish L8 is a bit clever as it is pronounced as my name Lotta if you read it together – it is not that obvious in English
Beroende på vilken sida man syr designen så kommer ju hängaren på höger eller vänster sida.
Depending on which side you stitch the design the hanger will be on the right or left side.
This is how to sew the washing mitts. Perhaps this blog post also can provide some help.
Premier+ Embroidery Software is from Husqvarna Viking
Designs: #289 Labels in the Hoop is from Husqvarna Viking
Towels are HÄREN guest towels from IKEA

4 comments:

  1. Tack för din medverkan idag på Visa och Berätta måndag!! Bambikram♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack för att du låter oss "Visa och Berätta" Eva.

      Delete
  2. Thanks for sharing!! Beautiful embroidery

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you. I think it get something extra with an embroidery on a plain towel.

      Delete