Friday, February 19, 2016

Walking 6 hours and roses

I dag har jag varit på Syfestivalen i nästan 6 timmar. Jag är helt slut i benen och känner mig ganska ”mör” – men fantastiskt glad för att jag har en sådan fantastiskt kreativ hobby. Jag har tagit en hel del foton och även köpt en hel del saker som jag ska visa er i några kommande blogginlägg.
Men först vill jag visa er hur man kan använda sin kreativa hobby till att piffa upp gästhanddukar. Jag fortsätter att beta av från mina IKEA inköp. Här ser ni en liten gästhandduk med ”Embossing teknik” samt några romantiskt rosa rosor.
Today I have been on the Sewing Festival for nearly 6 hours. I'm exhausted in my legs and feel quite "tired" - but also amazingly happy that I have such a fantastic creative hobby. I have taken a lot of photos, and also bought a lot of things I'll show you in the next few blog posts.
But first I want to show you how to use this creative hobby to spruce up some guest towels. I continue to use things from my IKEA purchases. Here you see a small guest towel with an "Embossing Technology" as well as some romantic pink roses.
Jag har förutom de underbara rosorna använt mig av mitt Premier+ Ultra Software för att göra en bård på handduken. Den form av Embossing som jag gjort här, är väldigt enkelt att göra med Premier+ Ultra som jag använder. Vanligtvis låter man ju en del bli upphöjt men här ville jag enbart skapa illusionen av att det fanns en invävd bård i handduken.
I have besides the gorgeous roses used my Premier+ Ultra Software to make a border on the towel. The form of Embossing that I have made here is very easy to do with the Premier+ Ultra Software that I use. Usually it allows a part to be raised but here I only wanted to create the illusion that there was a woven-in border in the towel.
Denna bård gör att broderiet syns så mycket bättre eftersom det inte sjunker ner i frottén.
This border makes the embroidery so much more visible because it does not sink into Terry.
Ett underbart kreativt sätt att försköna en enkel handduk. I morgon ska ni få ännu mer inspiration från mitt besök på Syfestivalen.
A wonderfully creative way to embellish a simple towel. Tomorrow you get even more inspiration from my visit to the Sewing Festival. 

Premier+ Embroidery Software is from Husqvarna Viking
Romance Rose is from Stickbaer.de

4 comments:

  1. Lotta, what a great idea re the illusion of a woven border. Also, I look forward to reading more about the sewing festival. So far you have nabbed some wonderful fabrics. Such fun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Judie
      Yes it really makes the roses stand out. I hope you will like the reports from the Sewing Festival
      Lotta

      Delete
  2. Liebe Lotta, ich finde auch, dass das mit der "gewebten" Kante so eine tolle Idee ist, so kommen die Rosen viel besser zur Geltung! Einfach toll.

    Liebe Grüße
    Tatjana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke Tatjana
      Stimmt sonst sieht man kaum das Design oder nicht so viel.
      LG/Lotta

      Delete