Monday, March 28, 2016

Easter Monday 2016

Sista lediga dagen och solen skiner redan sedan en timme tillbaka. Perfekt torkväder för tvätt så det är inte bara ”lata dagar”, även om det är lockande när solen gör att ”allt glittrar som juveler”. En som är riktigt grann är fasantuppen som går omkring på vår tomt och gal. Han är inte speciellt social och att fånga honom på kort är inte det lättaste.
The last day off and the sun is shining since an hour back. Perfect weather for drying laundry so it is not just "lazy days", although it is tempting when the sun makes "everything sparkles like jewels". One that is sparkling of beauty is the pheasant walking around in our garden and crows. He is not very social and catching him on a photo is not the easiest.
Annars så håller jag på att förkrympa linnetyg. Jag har tänkt sy ett par byxor. Vi får se om tyget torkar så jag hinner bli färdig idag.
När jag letade efter linnetyget så hittade jag mitt tyghalsaband jag gjorde för ett par år sedan.
Kanske blir det även någon liten sak som en etui för läppstift eller USB stick. Vi får se vad tiden räcker till. En riktigt lång promenad ska det i alla fall bli.
Otherwise, I am pre-shrinking linen. I've been meaning to sew a pair of pants. We'll see if the fabric dries so I have time to complete them today.
When I was looking for the linen fabric I found my fabric necklace I did for a couple of years ago.
Perhaps it will also be some small things like a case for lipstick or USB stick. We'll see what time permits. A really long walk, it shall in all cases be.

No comments:

Post a Comment