Sunday, March 27, 2016

Easter Sunday 2016

Idag har vi ställt om till sommartid, dvs. klockorna flyttas fram en timme. Ute lyser solen och det ser ut att bli ytterligare en fantastisk dag. Igår lovade jag att visa mitt Påskris och Påsk dekorationer som jag gjort.
Today we changed to daylight saving time, i.e. clocks forward one hour. Outside, the sun shines and it looks to be another great day. Yesterday I promised to show my Easter bouquet and Easter decorations that I made.
I år har jag tänkt extra mycket på vad jag använt såsom att inte använda fjädrar från fåglar, utan istället sy saker. Som de fantastiska morötterna jag visade igår. Men vad har morötter med påsk att göra? Ja det kan man ju undra, men om vi tänker så här – kaniner/harar förknippas med Påsk och kaniner/harar äter morötter. Ni förstår sambandet, eller hur?
This year I paid extra attention on what I used, such as not using feathers from birds, but instead sew things. As the stunning carrots I showed yesterday. But what has carrots with Easter to do? Well one might wonder, however, if we think like this - rabbits/hares are associated with Easter and rabbits/hares eat carrots. You see the connection, right?
Istället för fjädrar hittade jag dessa blad/tygfjärdrar som var superenkla att gör. Men vill man inte ha det kan man ju istället knyta små sidenrosetter i olika färger i björkriset
Instead of feathers I found these leaves/fabric feathers which were super easy to make. But if you do not want that, one can instead tie small satin bows in different colors in the birch twigs
Så här ser den ut på dörren, svårt att få en bra bild i det starka solljuset. Syns kanske bättre mot väggen. Jag kan ju tillägga att jag plockade kvistar av björkris som redan låg på market så det var definitivt återvinning.
This is how it looks on the door, hard to get a good picture in the strong sunlight. You may have a better view against the wall. I can add that I picked birch twigs which were already on the ground so it was definitely recycling.
Pattern Leaves/Fabric Feathers from Djurens Rätt

2 comments:

  1. Looks great, Lotta. You are so creative.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Pamela, very kind of you to say that
      Lotta

      Delete