Saturday, March 26, 2016

How hard can it be? Or…. Part 4

Spänningen var “olidlig” hade jag gjort rätt? Skulle det fungera? Här är resultatet och faktiskt så blev det riktigt bra. Så klart det finns småjusteringar jag kunde gjort m.m. Men på det stora hela är jag väldigt nöjd.
The thrill was "excruciating", had I done right? Would it work? Here is the result and the fact that it was really good. Of course there are minor adjustments I could have done, etc. But on the whole I am very satisfied.
Det svåraste var att limma fast överdelen i metallramen. Hur mycket lim skulle man ha? Hur skulle man peta in tyget? Hur skulle man få det att ligga still?
The hardest part was to glue the top into the metal frame. How much glue one would have? How would one poke in the fabric? How would one get it to lie still?
Jag insåg att här gällde det att ta det lugnt och metodiskt och ta ett moment och en sida i taget. Låta det torka och sedan fylla på med mer lim innan jag gick över på nästa sida.
I realized that here you have to take it slow and methodical and take one step and one side at a time. Let it dry and then fill in with more glue before I went over on the next side.
Jag vet inte om det varit lättare med en ram som man syr på? Kanske eller kanske inte. Det enda sättet är att prova.
I don't know if it would have been easier with a frame that you sew on? Maybe or maybe not. The only way is to try.

2 comments:

  1. Lovely Lotta. I do enjoy your tutorials. Thanks for letting us in on your adventures.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Judie. I am so glad you like my small "tutorials"
      Happy Easter / Lotta

      Delete