Sunday, April 10, 2016

Accessories - 3

Ibland kan man få en helt annan idé när man håller på att brodera än vad som från början var tänkt. Därför gäller det att se vad man kan göra av det man har.
I mitt fall så såg jag en enkel blomma med filtbaksida som jag låter sy på genom att skjuta den under bågen.
Sometimes you can get a completely different idea when you're about to embroider than what was originally intended. Therefore, it is important to see what you can do with what you have.
In my case, I saw a single flower with felt backing that I will sew on by sliding it under the hoop.
Egentligen skulle jag haft en söm för detta men jag har ingen lust att ta tillbaka broderiet utan jag tänker använda något som faktiskt finns i broderiet.
Nämligen söm 1 och 2 vilket är en placeringslinje samt en Tripple Stitch linje. Jag backar helt enkelt tillbaka till söm 1 och syr den och sedan förstärker jag ytterligare med söm 2.
Actually, I would have preferred to have a seam for this but I have no desire to take back the embroidery, so I'm going to use something that actually exists in the design.
Namely seam 1 and 2, which is a placement line and a Triple Stitch line. I simply go back to seam No one, and sew it, and then I reinforce with the second seam
Då kommer jag få en riktigt rustik och kraftig ”outline på min blomma”.
Then I get a really rustic and powerful "outline of my flower."
Sedan är det bara att klippa ut blomman.
Then just cut out the flower.
I mitten klistrar jag på två knappar. Snyggt tycker jag att det blev.
In the middle I glue on the two buttons. Neat, I think it looks.

Design: Raising Flowers from Husqvarna Viking

1 comment:

  1. Verkligen snygg, du ger så mycket inspiration från allt som du gör! Kram Immi

    ReplyDelete