Tuesday, April 19, 2016

Beige but not ”beige” – 7

The second beige project – a pair of pants

Mitt andra beige projekt som jag slutförde i söndags var ett par beige byxor. Det är samma modell som de svarta linnebyxor jag sydde för ett tag sedan. På dem broderade jag ett roligt slingrande blommönster från ett Pfaff kort jag haft ett tag – Fancy Fabric.
My other beige project that I completed this Sunday was a pair of beige pants. It is the same model as the black linen pants I sewed a while ago. On them I embroidered a fun winding floral design from a Pfaff card I've had for a while – Fancy Fabric.
Broderiet placerades längst ner på byxbenen - framsidan såväl som på baksidan. Här ser du byxorna i helbild - svårt att se broderierna dock...
The embroidery I placed at the bottom of the trousers’ legs – front and rear. Here you see the pants in full view – hard to see the embroideries though...
Eftersom jag ville att tyget nertill på byxorna skulle falla lika normalt som resten så valde jag att sy utan mellanlägg. Jag kunde i och försig valt vattenlösligt men vad vore livet utan lite experiment :-) Hur jag gjorde ska jag berätta i mitt nästa inlägg.
Because I wanted the fabric at the hem of the pants to fall as normal as the rest I chose to sew without stabilizer. I could of course have chosen water soluble but what would life be without a little experimentation :-) What I did I'll tell you in my next post.

Design: Fancy Fabric from Pfaff

No comments:

Post a Comment