Saturday, April 23, 2016

Saturday

Idag har vi varit och köpt en ny dammsugare och en lampa. Naturligtvis blev det även lite tyg. Jag fick nämligen en idé som jag tänkte prova – för att se om teori och verklighet stämmer ihop.
Nu var det inte riktigt min dag eftersom det började hagla och regna något alldeles förskräckligt.
Today we went and bought a new vacuum cleaner and a lamp. Of course it also became some fabric. I had an idea that I was going to try - to see if theory and reality match up.
Now it was not really my day as it began to hail and rain something terrible.
Tyget som jag förkrymt och hängt ut blev om möjligt ännu blötare.
The fabric that I pre-shrunk and hung out was if possible even wetter.
Så här hade jag tänkt. En dubbel rektangel anpassad efter bredaste höftmåttet och lite rörelsemån.
This is how I had thought. A double rectangle adapted to the widest hip measurement and some extra for movement.
Nåla och ta in lite vid midjan. Sedan ska ett blixtlås in i sidan och en infodring. Kanske även några inprovningsveck, men jag måste ha ett torrt tyg först.
Pin and take in a bit at the waist. Then a zipper in the side and lining. But I must have a dry fabric first.
En annan som var dyngsur var vår lilla ekorre som kom för en sen lunch.
Another who was soaking wet was our little squirrel that came for a late lunch.

No comments:

Post a Comment