Sunday, April 3, 2016

Too much to do - 3

Här är min lilla förvaring som är sydd i 100x100 mm brodérbågen. Visst blev den söt, riktigt romantiskt rosa. Snabbt och enkelt gick den att sy också.
Here is my little purse which is made in the 100x100 mm hoop. It sure turned out really cute and romantically pink. It was quick and easy to sew as well.
Inuti satte jag dit ett band innan sista tyget syddes fast och i den fäste jag en nyckelring. Plötsligt fick den lilla väskan en annan funktion, nämligen nyckelfodral. Inte för jättestora nyckelknippor men för 1-2 nycklar.
Inside, I put a ribbon before the final fabric was sewn and in that I have attached a keyring. Suddenly the little bag had another function, namely a key case. Not huge, but for 1-2 keys.
Jag fäste bandet med lim.
I attached the ribbon with glue. 
När sedan när sista tyget var sytt så förstärkte jag med några sömmar över bandet. Man kan ju göra det på vanlig symaskin eller som jag gjorde, tog första färgen som började där nyckelbandet ligger och där sömmen går vid sidan om den sista sömmen. Jag trycker på start och sydde förbi bandet, stannade och upprepade ytterligare en gång. Därmed får jag en söm på två ställen.
I morgon ska jag visa er en liten väska som inte tog mer än totalt 12 minuter att sy.
Then when the final fabric was sewn I reinforced with some more seams over the ribbon. One can do it on an ordinary sewing machine, or as I did, take the first color that started where the ribbon is, and where the seam is at the side of the last seam. I pressed start and sewed by the ribbon, stopped and repeated once again. Thus I get a seam in two places.
Tomorrow I am going to show you a small bag that did not take more than a total of 12 minutes to sew.

Design: Rosen Taschen ITH 10x10  from Stickbaer.de

4 comments:

  1. Cute purse, Lotta. Kasia does beautiful bullion roses, doesn't she?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Pamela. These wonderful roses are made by Tatjana at Stickbaer.de.
      She really makes the most beautiful embroideries.

      Delete
  2. Snyggt, tack för alla dina tips och tricks! Kram Immi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack. Vad kul att du gillar mina små "tips & tricks" :-)

      Lotta

      Delete