Monday, April 4, 2016

Too much to do - 4

Eftersom den lilla förvaringen gick så lätt att sy så beslutade jag mig att sy en även i en lite större storlek, nämligen Rose Bags för 130x180 mm bågen. Dessa designs finns både med och utan broderier och för att testa hur fort de egentligen går att sy och även låta tyget tala för sig själv så bestämde jag mig för att sy en liten necessär utan några broderier. Döm om min förvåning när jag 12 minuter senare hade en klar liten necessär i min hand.
Since the small purse was so easy to sew I also decided to sew a bigger size, namely the Rose Bags for 130x180 mm hoop. These designs are available with or without embroidery so to test how fast they really are to sew and also let the fabric speak for itself I decided to sew a small purse with no embroidery. Imagine my surprise when I 12 minutes later had a finished small purse in my hand.

Totalt tog alltså hela processen från det att jag började sy till dess att jag var klar 12 minuter. De förberedelser jag gjort var att spänna mellanlägg i brodérbågen samt klippa till tygbitar och vadd.
In total, the entire process from the time I began to sew until I it was finished was 12 minutes. The preparation I had done was to hoop the stabilizer in the hoop and cut to pieces of fabric and batting.
Själva sytiden var 3 min
The embroidery time was 3 minutes
I de 12 minuterna ingick sedan att ta projektet ur brodérbågen, klippa sömsmåner, vända ut och in, limma ihop vändöppning samt stryka necessären. Dessutom hade jag glömt att ta fram och förbereda Prym tången med tillbehören för plast tryckknapparna så det ingick också i den tiden. Visst blev den fin och visst gick det snabbt?
In the 12 minutes was also included to take the project from the hoop, cut the seam allowances, turn inside out, glue facing opening and pressing the purse. Also, I had forgotten to prepare the Prym Pliers with accessories for plastic push buttons so it was also part of the time. Doesn’t it look nice and wasn’t it made in a very short time?

Design: Rosen Taschen ITH 13x18  from Stickbaer.de

1 comment:

  1. Lovely little purse, Lotta. However, it would take me a lot more than 12 minutes just to choose the fabrics LOL!

    ReplyDelete