Tuesday, April 26, 2016

Tuesday – continuing with my skirt project 3

Efter det att sidsömmarna sytts så är det dags att vika ner en kanal i midjan. Jag syr en söm nertill och upptill på kanalen.
After the side seams are sewn it's time to fold down a channel in the waist. I sew a seam at the bottom and at the top of the channel.
Sedan kommer ett blixtlås infogas i sidan. Jag lägger blixtlåset med tänderna mitt för sömmen på baksidan. Nålar fast och sedan syr jag med en blixtlåsfot.
Then a zipper is inserted in the side. I put the zipper with the teeth in the middle of the seam on the back. I pin it in place and sew with a zipper foot.

Sedan är det bara att sprätta upp tråckelsömmen mitt på blixtlåset.
Then it's just tearing up the basting stitches on the zipper.


No comments:

Post a Comment