Wednesday, April 27, 2016

Wednesday – continuing with my skirt project 4


I kanalen så trär jag in ett resårband som jag syr fast med en söm precis invid blixtlåset. Vill man kan man ju peta in blixtlåset i själva linningen. Jag tycker inte det behövs, men det är ju en smaksak.

In the channel, I put in elastic that I sew with a seam right by the zipper. If you want to, you can poke the zipper into the waistband. I do not think it necessary, but it's a matter of taste.

Sedan provar jag kjolen och anpassar resårbandet så att midjan sitter bra – men inte för hårt. Jag vill egentligen bara att midjan hålls in. 

Then I try the skirt and adjust the elastic so that the waist is and feels good – but not too tight. I really just want the waist to be kept in. 


 Därefter sys resårbandet fast vid andra sidan av blixtlåset.

Then the other side of the elastic is fastened with a seam at the other side of the zipper.
Till sist är det bara att fålla upp kjolen. Superlätt kjol och en jätteskön passform.
Finally, just hem the skirt. Super easy skirt and a really nice fit.

No comments:

Post a Comment