Friday, April 15, 2016

What a day


Som man brukar säga - ömsom vin och ömsom vatten.
Dagen började riktigt dåligt. När jag hade ungefär 1 km kvar till jobbet fick jag punktering. Vilken himla otur och jag som ska byta däck i morgon. Samma sak hände vid förra däckbytet. Nåväl, det jobbiga blir att ta sig hem. Det är ca 8,5 km och att leda en cykel den sträckan tar mer tid än att bara gå.
As they say - both good and bad.
The day started really bad. When I had about 1 km to go to work, I got a flat tire. What awful luck and I am to swap tires tomorrow. The same thing happened at the last tire change. Well, the tough thing is to get home. It is about 8.5 km, leading a bicycle the route takes more than just walking.
Men varför inte njuta av det fina om än lite kyliga vårvädret och ta sig tid att upptäcka vad som faktiskt har hänt. Såsom att påskliljor slagit ut.
But why not enjoy the nice albeit a bit chilly spring weather and take the time to discover what actually has happened. As the daffodils blooming.
Tussilago i vägrenen.
Coltsfoot in the roadside.
Små tulpaner, dessa har inte rådjuren tagit men mina tulpaner har de ätit upp.
Small tulips, these have the deer not taken but my tulips, they have eaten.
Buskarna har börjat få gröna knoppar. Detta hade jag aldrig sett om jag cyklat.
The bushes have started to get green buds. This I had never seen if I had biked.
Så slutade dagen med att jag hämtade mitt paket med hudvård från Maria Åkerberg (Dermanord) - det är en bra avslutning.
But the day ended in a good way as I picked up my package of skin care from Maria Åkerberg (Dermanord) - that's a good finish.

No comments:

Post a Comment