Friday, May 6, 2016

Circles - 5


När framsidan är sydd så fäster jag en hängare i mitten av överdelen. Sedan lägger jag i nämnd ordning på bakstycket – räta mot räta och på det vadden. I detta fall använde jag en frottéhandduk. Jag hade nämligen slut på både grytlappsvadd och bomullsvadd.
When the front is sewn I attach a hanger in the middle of the top. Then I add in the following order – the backing fabric right sides together and the batting. In this case I used a Terry towel. I had run out of both potholder batting as well as cotton batting.

När den avslutande Triple Stitch sömmen var sydd klippte jag ner sömsmånen och vände grytlappen ut och in.
When the final Triple Stitch the seam was stitched I cut down the seam allowance and turned the potholder inside out. 

Därefter limmade jag ihop vändöppningen och sydde ytterligare en ram ca en centimeter in på grytlappen för att hålla ihop de olika lagren.
Then I glued the opening and sewed another frame about one centimeter into the potholder to hold together the different layers.
Premier+ Extra is Embroidery Software from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment