Sunday, May 22, 2016

Insert a Color Command - 3

 
Idag har jag verkligen ”lekt” med mitt Premier+ Extra och Premier+ Modify. Inspirerad av ”Inserting Color Commands” så beslutade jag mig för att ta en design och dela den på mitten så att varje sida fick en färg. Detta gjorde jag i Premier+ Modify modulen. Nu var det kanske inte optimalt eftersom det blev en hel del hoppstygn. Men jag löste det på ett smart sätt.
Today I’ve really "played" with my Premier+ Extra and Premier+ Modify. Inspired by "Inserting Color Commands", I decided to take a design and split it in half so that each side was given a color. This I did in Premier+ Modify module. Now it was perhaps not optimal because it got a lot of jump stitches. But I solved it in a smart way.
Oskar och Nalla var i vanlig ordning här. De kommer 2-3 gånger per dag. De har lite svårt att hålla sams även om maten räcker till dem båda.
Oskar and Nalla was as usual here. They're coming 2-3 times a day. They have some issues sitting next to eachother, even if the food is enough for both of them.
Det har varit ganska varmt idag och fåglarna älskar att bada.
It has been pretty warm today and the birds love to bathe.

Premier+ Extra and  Premier+ Modify is Embroidery Software from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment