Saturday, May 28, 2016

Insert a Color Command - 7

 

Idag har regnet hängt i luften. Det är något på gång jag känner det i huvudet. Vi gjorde en tur till bland annat mitt favoritställe – IKEA. Där hittade jag de tyger som var slut förra veckan nämligen det mörkgrå och vita MINNA tyget. Jag har tänkt göra en kjol som jag hoppas ska bli precis så läcker som jag tror att den kan bli. Det kommer bli en likadan som min för tillfället stora favorit som jag beskrivit här.
Today the rain was in the air. There is something going on - I can feel it in my head. We made a trip to my favorite place – IKEA. There I found the fabrics that was out of stock last week: the dark gray and white MINNA fabric. I've been meaning to make a skirt that I hope will be just as cool as I think it can be. It will be the same as mine at the moment big favorite that I described here.
Sedan blev det ett annat gråvitt linneblandat tyg som jag har planer att sy en klänning av. Just nu hänger tygerna ute på klädstrecket och torkar efter att jag förkrymt dem.
Then there was another greyish-white linen mixed fabric that I have plans to sew a dress from. Right now the fabrics are hanging outside to dry after I’ve pre-shrunk them.
Annars så har jag fortsatt på min grytlapp, den som jag infogat färgbyten på. Det som återstår är ju kantremsan (bindingen). Här ser ni att jag skurit rent kanterna.
Otherwise, so I continued on my pot holder, the one that I inserted the color changes on. What remains is the binding. Here you can see that I’ve cut the edges.
Sedan en sicksack för att hålla ihop de olika lagren.
Then a zigzag to hold together the different layers.
Sedan en svart binding.
Then a black binding.

No comments:

Post a Comment