Monday, May 30, 2016

Metal Hoop and creating contrasts - 1


 
På senare år har det kommit en del nya bågar till brodérmaskinerna. En av dem är Metallbågen – en magnetisk båge som man kan lägga tyget platt på och fästa med magneter. Jag har redan den som är 130x180 mm och den är mycket bra. Nu har det även kommit en som är 150x240 mm och den ska bli mycket roligt att prova till mitt nya projekt som jag tänkte visa er en steg för steg serie på.
In recent years, there have been some new hoops to the Embroidery Machines. One of them is the Metal Hoop – a magnetic hoop to put the fabric flat on and fasten with magnets. I already have the one that is 130x180 mm and it is very good. Now there is another one that is 150 x 240 mm and it will be a lot of fun to try for my new project that I thought I'd show you a step by step series on.

Men för att kunna sy med metallbågen är jag tvungen att uppdatera min designer Diamond.
Sedan måste jag dessutom ”tala om för maskinen” att jag har metallbågen som är 150x240 mm.
But to be able to sew with the new Metal Hoop I have to update my Designer Diamond.
Then I must also "tell the machine" that I have metal hoop which is 150 x 240 mm.

Här ser ni lite vad som ingår i kartongen med metallbågen.
Here you see a bit of what's included in the box with metal hoop.


En liten pre-view på vad som ska broderas. Kan avslöja att det är ett broderi från en av mina favoriter – Urban Threads. Passade på att handla lite i morse eftersom de har en ”sale” just nu. Visst är den romantisk? Eller inte – ni kommer att bli förvånade :-)
A small pre-view on what to be embroidered. Can reveal that it is an embroidery design from one of my favorites – Urban Threads. Took the opportunity to shop for a bit this morning because they have a "sale" right now. Isn’t it romantic? Or not – you will be surprised :-)

Hoop: 240x150 mm Metal Hoop from Husqvarna Viking

4 comments:

  1. Alltid noe nytt og spennende. Flott rosebroderi :-D

    ReplyDelete
  2. Can't wait to see where this is going, Lotta. (Urban Threads is my favourite too!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well I hope I will not let you down :-)

      Delete