Saturday, May 7, 2016

Nice ending on Friday and a really beautiful Saturday

Det är mycket att göra nu och nästa vecka åker jag bort i 4 dagar så det är mycket som måste hinnas med innan dess. I går kväll blev det en väldigt trevlig avslutning på veckan för ett paket som jag beställt från Bibbis Textil kom och dessutom kom tidningen Inspiration och i den fanns en klänning som jag är riktigt lockad av att sy.
There is much to do now and next week I will go away for 4 days so there is much that must get done before then. Last night there was a very nice ending to the week as a package I’d ordered from Bibbis Textil came and, besides, the magazine Inspiration and in it was a dress that I'm really tempted to sew.
I paketet så fanns bland annat dessa två lösningsmedelsfria klister tuber. Eftersom jag syr mycket ”ITH” saker behöver man ofta försluta en öppning och det tycker jag är lättast med lim.
In the package was among others these two solvent-free adhesive tubes. Since I sew a lot "ITH" things you often need to seal an opening and I think this is easiest with glue.
I normala fall använder jag detta lim, torkar snabbt men är vitt och man får passa sig så det inte blir fläckar.
Normally I use this glue it dries quickly but is white and you have to watch out so it does not become stains.
Jag var även förbi jobbet ett tag idag och när jag cyklade hem så passade jag på att ta några kort på alla vackra tulpaner i vitt, gult och orange. Samt även ett träd med massor av vita blommor. Den här tiden på året är verkligen vacker.
I was also at my job for a while today and when I cycled home I took the opportunity to take some pictures of all the beautiful tulips in white, yellow and orange. As well as a tree with lots of white flowers. This time of year is really beautiful.

No comments:

Post a Comment