Wednesday, June 8, 2016

Black and White skirt, more contrasts - 2


Som ni ser så plockas broderiet upp där man slutade när man öppnar det i Smart Save. Fantastiskt.
As you can see the machine picked the embroidery up where you left off when you open it in Smart Save. Amazing. 
Jag valde även denna gång att sy i blixtlåset för hand. Faktiskt är det ganska lätt eftersom man har mycket bättre kontroll. Här ser ni hur jag fäst resåren med knappnålar.
This time I also chose to sew in the zipper by hand. Actually, it is quite easy because you have much better control. Here you can see how I fix the elastic with pins.

Sedan kommer jag att sy en raksöm som ett L vilket fäster resåren i sidan och möta upp sömmen som håller fast själva midjekanalen.
Then I am going to sew a straight stitch seam as an L which fastens the elastic to the side and meet up with the seam which hold the waist channel.
Blixtlåset är ett som jag klippt av och därmed så behöver jag fixa ett stopp längst ner.
The zipper is one that I cut off and thus I need to fix a stop at the bottom. 
Det kan man enkelt göra genom att sätta på så bred sick-sack så tänderna täcks. Sick-sacken sätter man på längd 0 så lägger den bara massa stygn på varandra.
It can easily be done by putting the widest zig zag so the teeth are covered. I put the zig zag length at 0 so it adds only a lot of stitches on each other.
Här ser ni nu en våd på kjolen. Under resans gång ändrade jag mina planer lite – till vad får ni se i nästa avsnitt.
Here you see now a length of the skirt. Along the way, I changed my plans a bit – to what you'll see in the next section.
Design: Black and White Art design collection from Husqvarna Viking
Software: Premier+ Modify is from Husqvarna Viking
Fabric: MINNA from IKEA

No comments:

Post a Comment