Wednesday, June 29, 2016

Lavender bags

Nu har jag sytt mig en mycket speciell påse. En med Lavendel som fått ett matchande band.
Now I have embroidered a very special little bag bag. One with Lavender with a matching ribbon.
Det speciella med denna är att jag sytt den i säckväv fodrat med tunt poplintyg. Jag tror att Lavendel gillar sol och det har det varit massor idag. Tyvärr också väldigt varmt och kvavt och i morgon ska det åska.
The special thing about this is that I stitched it in burlap lined with thin Poplin fabric. I think Lavender likes sun and there have been lots today. Unfortunately also very hot and muggy, and tomorrow will be thunder.
Jag ville åstadkomma känslan av säckar fyllda med lavendel som jag tänker mig att de plockas och fraktas.
I wanted to achieve the feeling of sacks filled with lavender as I am thinking that they are picked and shipped.
Men det var inte lätt att sy i detta tyg. Jag använde både ”backing och topping” i form av organza bakom och vattenlöslig plast på ovansidan.
But it was not easy to sew in this fabric. I usede both "backing and topping" in the form of organza behind and water-soluble plastic on top.

Design: Lavendelsäckchen from Stickbaer.de

No comments:

Post a Comment