Tuesday, June 21, 2016

PDF pattern for a dress – part 2

Tyget jag använde för att sy klänningen var en del av ett underlakan jag haft liggande. En härligt röd färg. Först så förkrympte jag det. Det kändes bättre än att få överraskningar senare. Men vilket vackert fall det var på klänningen.
The fabric I used to sew the dress was part of a bed sheet I had lying around. A beautiful red color. First I pre-shrunk it. It felt better than having surprises later. But how nicely the fabric falls on the dress.
För att sy en sådan här klänning räcker en vanlig bassymaskin gott och väl.
To sew such a dress it is enough with a normal basic sewing machine.
Jag ändrade lite på mönstret och gjorde en rund halsringning istället för sprundet.
I changed a bit the pattern and made a round neck instead of the split.
Jag tror dessutom att jag gjorde lite fel när jag sydde på kantbanden runt armhålen men det spelar ingen roll.  Nästa gång ska jag även göra bakstycket lite bredare eftersom behå banden syns.
I morgon ska jag visa vad jag gjorde för att höja klänningen ytterligare ett snäpp.
I also believe that I made a little mistake when I sewed on the bias binding bands around the armholes but it does not matter. Next time, I'll even make the back a little wider because the bra straps were visible.
Tomorrow I'll show you what I did to raise the dress a notch further.

Pattern: Colfax dress from True Bias although altered a bit

1 comment:

  1. Lotta I have bought a lot of clothing patterns online in pdf format. It is a wonderful way to increase my clothing pattern stash and with instant gratification! Those that I have made so far have turned out well. The only downside is that a copy paper printed pattern is a bit tricky to handle and impossible to "try on" before cutting into fabric. Also some patterns use a LOT of sheets of paper.

    ReplyDelete