Sunday, July 24, 2016

”Carry around the neck pouch” for my cellphone - 3


Av denna broderade tygbit med vadd – det blev två stycken sydde jag denna lilla väska att ha kring halsen och där jag får plats med min mobiltelefon.
This embroidered piece of fabric with batting – well it was actually two pieces was sewn into this little bag to wear around the neck and where I can keep my cell phone.

Det är ett mycket enkelt mönster.  Jag har enbart broderat själva ”quilt blocket” i den storlek jag ville ha efter att ha mätt min mobiltelefon i fodralet.
It is a very simple pattern.  I have only embroidered the "quilt block" itself in the size I wanted after having measured my mobile phone still in the case.

Därefter så sydde jag ihop det och kantade med en snedslå jag klippt till själv.
I then sewed it together and lined with a bias binding I made myself.

Ett smart sätt är att låta den sista snedslån gå utmed sidorna och fortsätta som en halskedja.
A smart way is to leave the last bias binding to go along the sides and continue as a neck chain.
Nästa gång ska jag visa er hur ni gör själva tygbiten och därefter så visar jag hur jag sydde ihop den här lilla väskan som jag kan ha runt halsen.
Next time I'll show you how you make the “quilted block” and then I'll show how I made this little bag that I can wear around the neck.

No comments:

Post a Comment