Saturday, July 9, 2016

How I spent my morning at IKEA

Jag har berättat många gånger att jag gillar IKEA. I morse fick jag dock spendera en halvtimme extra där eftersom jag inte tänkte på att de öppnade först klockan 10.00.
Jag går in och köper en kopp kaffe i restaurangen som öppnar 09.30 tänkte jag. Jag hade läst att man som IKEA Family medlem fick gratis kaffe men visste inte om det var i samband med måltid eller inte. När jag kom in frågade jag och fick tillsvar att det var gratis kaffe. Suveränt bra service IKEA! Inte en stor sak men faktiskt en riktigt bra gest.
Vid den tiden serverades frukost och det såg riktigt, riktigt fräscht och trevligt ut. Priset går inte av för hackor. Jag måste verkligen åka dit och äta frukost/brunch någon dag.
Men som sagt, när klockan var 10.00 gick jag in i varuhuset och köpte lite saker. Det ursprungliga jag skulle köpa var tyg till en ärmlös blus. Sen blir det alltid lite extrasaker eftersom jag alltid hittar så bra saker där – även till min sömnad. Dagens två kassar med tyg, plastpåsar och lite disksvampar.
I have told you many times that I like IKEA. This morning, however, I had to spend half an hour extra there because I didn’t remember that they opened first at 10:00.
I go in and buy a cup of coffee in the restaurant which opens at 9:30 am, I thought. I had read that IKEA Family Members got free coffee but didn't know if it was related to the meal or not. When I came in, I asked and got the answer that there was free coffee. Great great service IKEA! Not a big deal but is actually a really great gesture.
At that time breakfast was served and it looked really, really fresh and nice. The price is also very nice. I really need to go there and have breakfast/brunch someday.
But as I said, when the time was 10 am I walked into the store and bought some things. The things I had planned to purchase was fabric for a sleeveless blouse. Then it will be always be some extra things because I always find so good things there – even for my sewing. Today's two bags with fabric, plastic bags and some dishwashing sponges.
Det blev en bit av tyget Pilört – snyggt och enkelt tycker jag.
Here is a piece of fabric Pilört - nice and simple, I think.
Sedan ett par meter av ett oblekt bomulls tyg. Bra till allt möjligt och även för provsömnad.
Then a couple of metres of an unbleached cotton fabric. Good for almost everything and also for test sewing.
Min favorit för provsömnad och lite allt möjligt även om det inte är ren bomull är underlakanet KNOPPA – billigt pris.
My favorite for test sewing and a bit of everything although it is not pure cotton is a sheet called KNOPPA – very cheap price.
Här ser ni skillnaden på vitt och oblekt.
Here you can see the difference between white and unbleached.
Disktrasor att brodera på – jättekul om ni inte provat det.
Dish cloths to embroider on – great fun if you haven't tried it.
Samt en sprayflaska – bra när man ska stryka. Nu är det så varmt så jag funderar på om jag orkar börja sy :-) Svart är det på himlen och det mullrar lite långt borta.
As well as a spray bottle – good when to press/iron. Now it's so hot that I'm thinking about whether I can start sewing or not :-) The sky looks black and it rumbles a bit far away.

No comments:

Post a Comment