Sunday, July 10, 2016

Yellow – not my piece of cake

Idag har det också varit varmt – det är åska i luften. Jag åkte en snabb tur till jobbet och sedan var jag och köpte en ny BH. Sådant är så tråkigt. Roligare är det att brodera och det ska jag göra på min gula klänning. Jag har markerat var broderierna ska vara med en kritpenna. Tanken är att skrive Live, Love, Laugh.
Today, it has also been hot - there is thunder in the air. I went a quick ride to work and then I bought a new bra. That is so boring. More fun is it to embroider and I'll do my yellow dress. I've marked where the embroidery will be a chalk pen. The idea is to write Live, Love, Laugh.
Sedan kommer jag att använda min mindre metallbåge. Den är inte helt lätt att spänna i eftersom man måste känna var mittpunkterna är. Men å andra sidan är ju tyget inte heller det lättaste. Jag tror detta blir bra – placering är ju inte direkt ”kärnfysik”.
Then I will use my smaller metal hoop. It is not easy to hoop  because you have to know where the centers are. But on the other hand, the fabric is not easy. I think this will be good - placement is not exactly "nuclear physics".
Som mellanlägg använder jag ett halvtransparent mellanlägg av ”cut-away” typ som jag även klistrar fast på baksidan.
As stabilizer I use a semi-transparent stabilizer of the "cut-away" type that I also stick onto the back.
Stopp och belägg – nu avbryter jag. Detta kommer gå fullständigt åt pepparn. Ibland gör man saker kanske mot bättre vetande.
Nu måste jag sprätta och tänka. Mer i morgon. Ibland blir man bara så arg – men det blir ju inte bättre av det. Varför visar jag då detta? Jo för att det spelar ingen roll hur mycket man har gjort detta så händer det ibland saker som inte alltid är bra.
Belay - now I stop. This will go completely .... Sometimes you do things perhaps against better judgment.
Now I have to take away the stitches and think. More tomorrow. Sometimes you get just so angry - but that is not helping at all. Why do I show this? Well, to show you that it doesn't matter how long you have been doing this - something things that aren't so good just happen.

No comments:

Post a Comment