Friday, August 12, 2016

Manipulate text into shapes – 5


Jag hoppas att ni blivit inspirerade att arbeta med text i olika former. Kom ihåg det är bara genom övning som man får färdighet. Tyvärr finns inga genvägar. Börja enkelt och arbeta dig fram mot svårare former.
Med det tänkte jag faktiskt avsluta denna lilla serie och låta er utforska de olika formerna som finns med text. Som en liten avslutning så har jag jobbat vidare på min fjäril och här kommer den. Jag fick lust att utveckla den vidare så därför gjorde jag den tvåspråkig - Svenska och Engelska. Sedan skrev jag en massa ord jag förknippade med sommar – den årstid man faktiskt kan se fjärilar – även om jag tycker att det är alltmer sällan man ser dem.
Lycka till  ert skapande av former fyllda med ord – vårt eget broderi pussel.
I hope you’ve become inspired to work with text in a variety of shapes.  Remember, it is only through practice one achieves skill. Unfortunately, there are no shortcuts. Start simple and work your way up to more difficult shapes.
With that thought I’d end this little series and let you explore the various shapes available with text. I have been working on my butterfly and here it is. I got the urge to develop it further so that is why I made it bilingual - Swedish and English. Then I wrote a lot of words I associated with summer – the season one can actually see butterflies – although I think it is increasingly rare to see them. 
Good luck with your creation of shapes filled with words – our own embroidery puzzle.

Premier+ Extra is from Husqvarna Viking

4 comments:

  1. Replies
    1. Thank you Doreen, I think it turned out quite well. It is so much fun to do these once you understand how to use the different shapes.
      Lotta

      Delete