Monday, August 22, 2016

The use of an Embroidery Machine - 2


Undrade ni vad som skulle bli av de rektanglar jag gjort i Premier+ Ultra? Under min semester så hade jag lite tid att titta runt på olika bloggar och hittade då denna blogg där man gjort jättefina fjärilar. Jag blev så inspirerad av dessa och tänkte att sådana måste jag göra.
You might have wondered what would become of the rectangles I made in Premier+ Ultra? During my vacation I had some time to look around on various blogs and then found this blog which had made beautiful butterflies. I was so inspired by these and thought that I have to do butterflies like that.
Det var lite spännande att använda origami på tyg istället för papper. Tyg är ju inte lika precist som papper men å andra sidan kan man ju stryka/pressa bort misstag.
It was a bit exciting to use origami in fabric instead of paper. Fabric is not as precise as the paper but on the other hand one can iron/press away mistakes.

2 comments:

  1. Ja det är kul med vikteknik på tyg, duna fjärilar är ursöta!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Tack tack Litta för din inspiration med söta fjärilar och din länkning till Visa och Berätta måndag!! Bambikram❤️

    ReplyDelete