Tuesday, August 16, 2016

What a mess – need to get some structure


Det går fort att få oordning. Se bara vilken röra bland mina rosa trådar. Nu är det inte alla mina trådlådor som ser ut så här. Men av någon anledning har jag börja sy mer med rosa och den här lådan kan jag inte sorterat förut.
It doesn’t take long to create a mess. Just look what a mess among my pink threads. Now it's not all my thread boxes that look like this. But for some reason, I’ve start sewing more with pink and this box I cannot have sorted before.
Vi var förbi IKEA när vi var och handlade idag. Då köpte jag två insatslådor i plast samt 3 anteckningsböcker i grälla rosa, röda och orange färger. Nu tänker jag ha dem till ett speciellt ändamål.
We stopped at IKEA when we were shopping today. Then I bought two boxes in plastic, and 3 notebooks in garish pink, red and orange colors. Now I'm going to have them for a particular purpose.
Plommonen som börjat falla tillmarken är rosa-lila.
The plums that have begun to fall at the grass are pink-purple.
Björnbären är visserligen blåsvarta men när man tar i dem blir fingrarna mörkt rosa.
The blackberries are blue-black but when you pick them your fingers get dark pink.
I år får vi två äpplen på det lilla trädet. De är förvisso mer grönröda än rosa men fina ändå.
This year we get two apples on the little tree. They are certainly more green red than pink but fine anyway.

1 comment:

  1. Det blir fort rot i trådsnellene, så det er greit å finne bokser som hjelper oss å få orden. Jeg har kjøpt trådsnelle boks på Stoff og Stil, men må viss skaffe med en til. Herlig med så mange rosa trådsneller, og snart kan du nyte de deilige rosa fruktene i hagen. :-)

    ReplyDelete