Sunday, September 25, 2016

60’s inspired dress - 1

I somras köpte jag en klänning på rea som verkligen är lite 60 tals inspirerad. Den är perfekt som tunika med ett par tights men kanske i kortaste laget i min ålder. Därför så har jag beslutat förlänga den lite.
This summer I bought a dress on sale that really is a little 60 's inspired. It is perfect as a tunic with a pair of tights, but perhaps too short in my age.  Therefore, I have decided to extend it a bit. 
Kom ni ihåg broderiet jag provade i somras där jag funderade om jag skulle ha en pärla som dekoration eller inte? Nu kommer det inte bli så men jag har sytt samma broderi med lite tjockare tråd på en bit liknande tyg.
Do you remember the embroidery I tried this summer where I wondered if I would have a pearl as decoration or not? Now it will not be the case but I have sewn the same embroidery with a bit thicker thread on a piece of similar fabric. 
Nu är det bara att sy fast den i nederkanten av klänningen.
Now I’ll just have to sew it to the bottom of the dress.

No comments:

Post a Comment