Wednesday, September 7, 2016

Headbands - 2


Idag ska jag visa ytterligare ett hårband jag gjort. Skillnaden från det förra är att detta har filt som baksida och sedan har jag sytt på tyget som en ”applikation”. Kanterna förseglade jag en ”fejk overlock söm” på min Emerald 118.

Today I'll show you one more headband I made. The difference from the previous is that this has felt as backing and then I have sewn on the fabric as an "appliqué". The edges were sealed with a "fake overlock stitch" on my Emerald 118.

Blev ganska roligt. Ni ser väl att det är samma tyg som jag hade på mina sulor?
Was quite fun. You can see that it is the same fabric that I had on my insoles?
Nästa gång tänkte jag visa er en liten bildserie på hur jag gjorde. Det är kul att prova olika tekniker och sätt. För visst är det så att det finns fler sätt att göra samma sak på.
The next time I thought I'd show you a little photo series on how I did. It's fun to try different techniques and ways. For it is true that there are more ways to do the same.

3 comments:

  1. Flotte hårbånd her også. :-) (Det ble mye rot fra meg i dag, beklager det.)

    ReplyDelete