Sunday, September 4, 2016

Insoles - 2


I går visade jag er bland annat sulorna jag broderat. Dessa är Tatjana’s nya sulor med en vacker satin kant.
Nu tänkte jag ge er 3 användbara tips när ni broderar sulor typ dessa. Idag kommer det första och det har med storlek av ram att göra.

Yesterday I showed you, among other things, the insoles I embroidered. These are Tatjana's new soles with a beautiful satin edge
Now I thought I would give you 3 useful tips when you embroider insoles type these. Today, the first, and it has to do with the size of the hoop.

Eftersom jag broderade mina i storlek 41 så behövdes den största ramen. Egentligen rekommenderas en ram som är 180x300 mm men det finns inte för min Designer Diamond utan då blir det 360x200 mm ramen. Men ibland kan man ju klara sig med en mindre ram som exempelvis den som är 260x200 mm. Detta görs genom att man i sitt Embroidery Software roterar designen. Ni ser i min ram där jag broderat en sula hur jag snedställt den. Prova att rotera designen så kan ni kanske klara er med en mindre ram.
Because I embroidered mine in size 41 I needed the largest hoop. Recommended was a hoop which is 180x300 mm but it is not available for my Designer Diamond, so then it will be a 360x200 mm hoop. But sometimes you can get by with a smaller frame, such as the one that is 260x200 mm. This is done by rotating the design to the diagonal in the Embroidery Software. You can see in my hoop where I embroidered a sole how I tilted it. Try to rotate the design and you might be able to use a smaller hoop.

Designs: Sohlenspaß für Ladies from Stickbaer.de

No comments:

Post a Comment