Monday, October 17, 2016

Moving - 4


Kuddfodral behöver man också. Förra veckan fick han med sig två grå kuddfodral där jag som enda dekoration gjort två broderade knapphål. Denna vecka blev det två kuddfodral som matchar gardinerna. Soffan ska ha sex kuddar så ni förstår säkert att det ska bli två till men de får ni inte se idag.
Cushion covera are also needed. Last week, he got two grey cushion covers where I as the only decoration made two embroidered buttonholes. This week it was two pillow covers that match the curtains. The couch will have six pillows so you will understand that it's going to be two more but they get you don't see today. 

Till de linneliknande kuddfodralen i det vackra tyget KUNGSLILJA från IKEA har jag använt ett blixtlås som knäppning i botten. Nu hade jag inga osynliga blixtlås och hade ingen lust att köpa sådan heller eftersom jag hade en hel del vanliga blixtlås hemma. Därför provade jag en annan variant av att sätta i blixtlåset. Nästa gång ska jag visa hur jag gjorde. 

For the linen-like cushion covers in the beautiful fabric KUNGSLILJA from IKEA, I used a zipper closure at the bottom. Now I had no invisible zipper and had no desire to buy such either since I had a lot of ordinaryn zippers at home. Therefore, I tried another variation of putting in the zipper. Next time I'll show how I did

No comments:

Post a Comment