Friday, October 28, 2016

Sewing Festival Autumn 2016 – 2

Klockan 10 slog portarna upp för årets andra Syfestival i Älvsjö. Det är alltid lika spännande att se vad det är för nyheter och vad som visas på mässan. Det är ju inte så att jag planerat att köpa något även om det för det mesta brukar bli lite som följer med mig hem. Biljetten har jag förköpt. Jag ska som vid tidigare syfestivaler försöka förmedla mina intryck både i ord och bild så att ni också kan se vad som fanns – naturligtvis blir det ju genom mina val och mina intryck.
At 10 o'clock the gates up for the second Sewing Festival opened. It is always exciting to see what is news and what is shown at the fair. It's not that I’ve planned to buy something even if it for the most part tend to be a bit that follows me home. The ticket I have pre-purchased. I will try to tell you both in words and pictures of my impressions so that you too can see what was - of course, it will be by my choices and my impressions.
Årets Mässguide har jag redan tittat i på websidan eftersom det är bra att planera lite och skriva upp de montrar man tänkt besöka. Sen kommer jag naturligtvis hitta annat under mina promenader i de olika gångarna. Jag kanske ska sätta på stegräknaren och se hur många steg jag går inne på mässan? Faktum är att det blev 9379 steg. Ganska imponerande eller hur?
This year's Fair guide, I have already looked in on the website because it is good to plan a little bit and write up the booths you plan to visit. Then I will of course find other things during my walks in the various aisles. Maybe I should put on the pedometer and see how many steps I go inside at the fair? In fact, it was 9379 steps. Pretty impressive right?
Jag blir alltid lika fascinerad när jag står vid ingången till mässhallen och tittar på det hav av olika utställare och människor som är där. Ett djupt andetag sedan är man redo att kasta sig in i ett hav av inspiration. Det är så att ha en hobby som är så rolig.
I'm always fascinated when I stand at the entrance to the exhibition hall and look at the sea of ​​different exhibitors and people who are there. A deep breath then you are ready to plunge into a sea of ​​inspiration. It is so to have a hobby that is so funny.
Vid ingången till mässa fanns dessa fina kläder och titta framför allt på smyckena. Visst är den röda ponchon med det vackra halsbandet vacker?
At the entrance to the fair were these nice clothes and look especially at the ”jewelery”. Sure, the red poncho with the beautiful necklace is beautiful?
Likaså är det andra virkade halsbandet tjusigt.
Likewise, the second crocheted collar is fabulous.
Sjalen är av ett organza liknande material med infiltade partier av ull.
The scarf is of a material similar to organza with felted portions of wool.
Ni kan se att det är ull och ett skir material. Mycket vacker.
You can see that it's wool and a sheer material. Very beautiful.
Inne i salen hos återförsäljaren fanns även denna kornblå ensemble med ett vackert halsband. I morgon ska jag berätta mer om vad som fanns inne på mässan.
Inside the hall information was also this cornflower blue ensemble with a beautiful necklace. Tomorrow I will tell you more about what was in the fair.

No comments:

Post a Comment