Wednesday, November 9, 2016

3 dimensional - 2

Samma design som jag visade i går. Men idag tänkte jag visa ytterligare ett användningsområde. Nämligen som halssmycke.
Same design as I showed yesterday. But today I thought I'd show a further area of use. Namely as a necklace.
Här har jag mycket enkelt använt vaxat bomullssnöre som jag fäst ett lås på och gjort en ögla av snöret på andra sidan. Snörena sydda jag fast med en sicksack som jag ställde in i olika längd för att låsa snörena. Ville prova och se om det blev mindre synligt än en knut. Anledningen var att jag inte hade några metalldelar hemma i den storleken att klämma åt snörena.
Here I have very easily used a waxed cotton string that I attach a lock on and made a loop from the cotton string on the other side. The cords were sewn with a zigzag stitch that I put into different length to lock the cords. Wanted to try and see if it was less visible than a knot. The reason was that I had no metal parts at home in that size to squeeze the cords.
Här kan man ju också leka med storlek och mönster. Men jag gillar verkligen 3 D effekten på mönstret.
Here you can also play around with size and pattern. But I really like the 3 D effect on the pattern.

 The 3 dimensional pattern made in Bernina Embroidery Software 8 - Designer Plus

No comments:

Post a Comment