Tuesday, November 22, 2016

”Vintage style” Cross Stitch Christmas dish cloths – 1



Jag har verkligen blivit förälskad i Stickbär's Vintage Cross Stitch. Eftersom jag även älskar att brodera på disktrasor så ska det nu bli ett par sådana. Här är en med texten God Jul. Text är så fint att brodera.
I have really fallen in love with Stickbär's Vintage Cross Stitch. Since I also love to embroider on dishcloths I will now sew a few of those. Here's one that says Merry Christmas in Swedish. Text is so nice to embroider. 
Kanske kan man förgylla med en liten rosett om man ska ge bort den.
Maybe you can embellish with a little bow if you plan to give it away.
Jag använder inget mellanlägg när jag broderar disktrasan. Jag spänner bara fast den i en ram i min broderbåge. Här har jag använt 240x150 mm bågen.
I use no stabilizer when I embroider dish cloths. I just hoop it to a pre-made fram in the hoop. Here I have used the 240x150 mm hoop.
Visst blev det fint även om det är en del hoppstygn att klippa men det blir det med korsstygn.
Sure, it looks nice even if there are some jump stitches to cut but that’s how it is with cross stitch.
Använder man samma tråd i undertråden så blir även baksidan fin.
If you use the same thread in the bobbin the back will also look nice.

Designs: Vintage Cross Stitch from Stickbaer.de 

No comments:

Post a Comment