Saturday, December 24, 2016

Christmas Trees - 1

Jag har hittat en för mig ny och väldigt inspirerande blogg – Syskolen som June har. Det är samma blogg där jag hittade det fantastiska julhjärtat jag broderade. Häromdagen så hade hon ett inlägg om julgranar – alternativa julgranar - med en fri design. Jag har gjort julgranar på vägg med Washi tejp i glitter vilket blir fantastiskt fint – dock inte hemma eftersom vi inte har sådana ytor :-) men här är ytterligare ett alternativ till en vanlig julgran i form av en mobil.
Nu kommer jag inte kunna göra en stor julgransmobil men kanske några som fönsterdekoration. Eller kanske som en annan dekoration. June hade några ideér. Vad tror ni? Här är i alla fall den roliga idéen.
I have found one for me new and very inspiring blog – Syskolen that June has. It is the same blog where I found the amazing Christmas Heart I embroidered. The other day, she had a post about Christmas trees – alternative Christmas trees - with a free design. I have done Christmas trees on the wall with Washi tape of glitter which turned out really good – though not at home because we don't have such walls:-) but here is another alternative to a standard Christmas tree in the form of a mobile.
Now, I will not be able to do a big Christmas tree mobile but maybe some window decoration. Or maybe use as a different decoration. June had some ideas. What do you think? Here is the funny idea.
För att göra det enkelt för mig så öppnade jag broderiet i V8 Embroidery Software och använde mig av Polygon Select tool. Sedan ”skar jag ut 3 granar”. Men detta går ju att göra i de flesta Embroidery Software. Därefter exporterade jag broderiet till VP3 format som min maskin sy i. När jag sytt klart de 3 träden…
To make it easy for me as I opened the embroidery in V8 Embroidery Software and used me of Polygon Select tool. Then I “cut out the 3 fir trees". But this can be done in most Embroidery Software. Then I exported the embroidery to the VP3 format my machine sews in. When I’d sewn the 3 trees ...
Därefter så skar jag ut dem och tog bort mellanlägget. I förrgår på vägen hem stannade jag vid Panduro Hobby och köpte lite glitter-lim. Detta dekorerade jag granarna med. Nu får de torka sen ska jag visa vad jag tänkt att använda dem till.
Then I cut them out and removed the stabilizer. The day before yesterday on the way home I stopped at Panduro Hobby and bought some glitter glue. This I decorated the firs with. Now they must dry and then I'll show what use I have in mind for them.

Designs: Juletre-to-en from Syskolen

No comments:

Post a Comment