Wednesday, December 28, 2016

Looking back on 2016 - 1

Ett helt år har gått och det är dags att summera och se vad jag pysslat med under det gångna året.
Januari inleddes med att utforska mitt ny Embroidery Software Premier+ Ultra för att se vad som var nytt. Det är alltid kul att prova och testa nya funktioner. Jag är lite den typen som går på ”trial and error”.
Det är lite roligt att se tillbaka för faktum är att januari handlade väldigt mycket om applikationer. Det fanns en hel del tutorials bland annat på denna ”Nyårsgrytlapp”.  
A whole year has passed and it is time to sum up and see what I've worked with over the past year.
January began with exploring my new Embroidery Software Premier+ Ultra to see what was new. It's always fun to try and test new features. I'm the type who goes on "trial and error".
It's kind of funny to look back for the fact of the matter is that January was very much about appliqués. There were a lot of tutorials, among other things, this "New Year's potholder".
En annan ”tutorial” med applikation som tema är denna lilla förvaring/necessär.
Another "tutorial" with appliqués as the theme is this small storage/toiletry bag.
När vi ändå är inne på temat applikationer så broderade sydde jag även en hel del ITH (in-the-hoop) saker som denna grytvante –söt som socker.
While we're on the subject of appliqués I sewed and embroidered a lot of ITH (in-the-hoop) things like this Oven Mitt - sweet as sugar.
Men även en liten väggbonad med en snögubbe.
But also a small wall hanging with a snowman.
Februari handlade mycket om ägg. Jag stygnsatte ett ägg i gräs som jag även gjorde som ett Motif som kan sys ut. Detta Motif använde jag runt bården på en grytlapp som jag gjord en en tutorial på.
February was a lot about eggs. I digitized an egg in the grass that I also did as a Motif that can be sewn out. This Motif, I used around the border of a Potholder that I made a tutorial on.
Men den stora grejen i februari var nog ändå Syfestivalen och missade ni mina inlägg om det så kan ni läsa om vårens Syfestival här.
But the big thing in February was probably still the Sewing Festival and if you missed my posts about it so you can read about the spring Sewing Festival here.
I mars är det mycket fokus på Påsken – här har ni en tutorial på hur man broderar en söt Påskhare på en disktrasa. Men även hur ni ”stygnsätter” i Premier+ Embroidery Software.
In March, it is very focused on Easter – here you have a tutorial on how to embroider a cute Easter Bunny on a dishcloth. But also how you "digitize" in Premier+ Embroidery Software.
En pytteliten men rolig sak jag gjorde var detta fodral till ett läppstift – med ett läppstift på.
A tiny but funny thing I did was this case for a lipstick – with a lipstick on

I april sydde jag bland annat en jätteenkel kjol som jag sytt flera av sedan dess. Jag lade upp en steg-för-steg beskrivning på den.
In April, I sewed a simple skirt that I have stitched several of since then. I’ve put up a step-by-step instruction on it.
Mina jättepopulära små sladdvindehållare för hörlurarna till mobiltelefonen sydde jag till en kollega.
My very popular small holder for the headset to the mobile phone I sewed to a colleague.

No comments:

Post a Comment