Tuesday, December 13, 2016

Red Christmas Hearts - 1


Här är de otroligt vackra hjärtana från bloggen Syskolen som June har. Hon har mycket generöst detta hjärta som en freebie på sin blogg. Tack!
Here are the beautiful the hearts from the blog Syskolen by June.  She has very generously this heart as a freebie on her blog. Thank you!

Jag har valt att sy mina hjärtan helt i filt och ha ”råa kanter” istället för att vändsy dem. Dessutom gjorde jag dem aningen mindre.
I have chosen to sew my heart completely in felt and have "raw edges" rather than “turn inside out”. I also made them slightly smaller,

Enda skillnaden är att man lägger aviga mot aviga istället för räta mot räta. Sen får man sy igen den lilla öppningen.

The only difference is that you put wrong sides together instead of right sides together. Then you sew the small opening closed.

Hjärtana är en blandning av dekorativ ”spetssöm”, franska knutar och ”garn broderi”.
The hearts are a mixture of decorative "lace", French knots, and "yarn embroidery".

Så otroligt vackert.
So incredibly beautiful.

Hjärtana hänger på varsin sida om spegeln i vår hall.
My hearts are hanging on each side of the mirror in our hall.

I mitt nästa inlägg i denna serie ska jag visa hur jag löste hoppstygnen mellan de franska knutarna.
In my next post in this series I'll show how I solved jump stitches between the French knots.

Designs: BRODERTE JULEHJERTER from Syskolen

No comments:

Post a Comment