Monday, December 26, 2016

Some Christmas presents and new planning

Varje år säger vi, i år ska vi inte ha så mycket julklappar men hur det än är så blir det några även om vi faktiskt håller ner antalet. Jag gillar praktiska saker som man kan använda. Bland annat fick jag ett antal olika smaksatta kaffesorter. Det ska bli roligt att prova. Min man som gillar te fick en jättefin plåtburk från Harrods med olika teer. En annan sak som gladde mig mycket var ett par jättefina handledsvärmare och en halsdukskrage som jag fick från en god vän. Tack så jättemycket de är underbara.

Every year, we say, this year we will not have so many Christmas gifts but whatever is there will be some even though we hold down the number. I like practical things that you can use. Among other things, I got a variety of flavored coffees. It'll be fun to try. My husband who likes tea got a terrific tin box from Harrods with various teas. Another thing that pleased me very much was a pair of really nice wrist warmers and a knitted scarf collar that I got from a good friend. Thank you so much they are really amazing.

I morse skulle jag sätta fast en nål i den pappersmall som jag har olika specialnålar i. Den ser ju bedrövlig ut. Nåt måste göras. Kanske lite filt, en symaskin, ett broderi?
This morning I'd put back a needle in the cardboard piece that I have various special needles in. It does look pathetic. Something must be done. Maybe a little felt, a sewing machine, an embroidery?
En skiss på hur jag tänkt. Nu skrider vi till verket….
A sketch of how I thought. Now we proceed to work...

2 comments:

  1. Julegaven med pulsvarmere og halskragen var kjempefine. Du var heldig. Ha en fortsatt god jul, og kos deg med deilig kaffe og med sy prosjektet , "nålepute". :-D

    ReplyDelete