Sunday, January 15, 2017

Bracelet - 1

Det är kul att sy accessoarer typ halsband, armband, örhängen med mera. Jag kommer i följande avsnitt visa er hur jag stygnsatte och sydde detta armband.
It is fun to stitch accessories type necklaces, bracelets, earrings and more. In the following posts, I will show you how I digitized and sewed this bracelet.
Jag har använt ett för mig nytt material som heter SnapPap. Jag fick några ”provbitar” av min goda vän Tatjana. Annars kan ni använda exempelvis konstskinn.
I have used one for me new material called SnapPap. I got some "test-pieces" from my good friend Tatjana. Otherwise you can use such as fake leather.
Jag fodrade armbandet med lite tjockare vadmal och för att förhindra att det eventuellt kliar så satte jag på ett tunt bomullstyg som jag fäste med Vliesofix.
I lined the bracelet with a bit thicker homespun and to prevent it from possibly itch I put on a thin cotton fabric that I secured with Vliesofix.

Digitized in Bernina Embroidery Software 8 Designer Plus

No comments:

Post a Comment