Saturday, January 28, 2017

More buttonholes combined with ITH – 2


I dag förbättrade jag längden på knapphålet en aning och gjorde en mall som kommer bli mycket användbar till knapphål. Sedan sydde jag ytterligare ett näsduksfodral och använde ett av mina Bumblebee tyger jag visade häromdagen.
Today I improved the length of the buttonhole slightly and made a template that will be very useful for buttonholes. Then I sewed another tissue case and used one of my Bumblebee fabrics I showed the other day.

Visst blev det fint. Nu tänkte jag att ni kanske också vill sy liknande fodral. Man kan ju naturligtvis leka med olika tyger och inte som jag har använda ett mönstrat och ett enfärgat.

It turned out so good. Now, I thought you might also want to sew a similar case. One can of course play with different fabrics and not like I did use one patterned and one solid color.

Ni kommer i denna serie av tutorials få lära er hur ni gör ett knapphål och även tillverkar en mall som ni sedan kan återanvända.
Ni kommer också få lära er att stygnsätta detta ITH Näsduksfodral. Jag kommer att basera beskrivningen på Premier+ Ultra. Men ni som använder andra Embroidery Software kan säkerligen göra liknande i era program.
You will in this series of tutorials learn how to make a buttonhole as well as make a template that you can then reuse for future buttonholes.
You will also learn how to make this ITH Tissue Case. I will base the tutorial on Premier+ Ultra. But you who use other Embroidery Software can certainly do the same in your program.

I morse så fick jag för mig att baka ett surdegsliknande bröd med hasselnötter och russin.
This morning I baked a sourdough-like bread with hazelnuts and and raisins. 

1 comment:

  1. Love your simple little tissue carrier, Lotta and look forward to the tutorial. However, what I'd REALLY love is a slice of that bread ...... sounds yummy!

    ReplyDelete