Sunday, January 1, 2017

Needle Case - 2

2017 – tänk att det gått så många år på detta nya sekel. Idag tänkte jag visa er hur mitt nålbrev som jag visade en lite pre-view på blev. Jag valde ju att sy den helt i filt och för att få lite mer styrsel på den hade jag två lager av rivbart mellanlägg av den lite tjockare varianten.
2017 – think it over so many years of this new century that have passed. Today I thought I'd show you how my Needle Case that I showed a little  pre-view on turned out. I chose to stitch it all the way in the felt and to get some more stability on it I had two layers of tear-away stabilizer of the slightly thicker version.
Själva broderiet stygnsatte jag på ”fri hand” och texten lade jag till i Embroidery Software. Man kanske inte använder så tjocka nålar när man syr men för detta ändamål tycker jag faktiskt att det blev väldigt bra.
The embroidery itself I digitized "free hand" and then I added the text in the software. You may not use as thick needles as these when you sew, but for this purpose I think actually it was very good.
Hela det här nålbrevet är gjort ITH (in-the-hoop) och i kommande inlägg tänkte jag berätta hur jag gjorde – både för att stygnsätta det och hur jag sydde ut det.
This Needle case is done ITH (in-the-hoop) and in the coming posts, I thought to tell you how I did - both for the digitizing part and how I sewed it out.

4 comments:

  1. I eagerly await to see how you digitise this item so that I can learn how to do it as well. Thank you very much carol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Carol I hope you will be pleased with the result
      Lotta

      Delete
  2. Thank you so much, I'm looking forward to trying it. ~Gloria M. in CA

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are welcome. Hope it will turn out well.
      Lotta

      Delete