Sunday, January 8, 2017

Sunday activities 8 January 2017

Jag vaknade vid halvsjutiden. Fördelen med att vara trött är att man sover lite längre – vet inte om det nödvändigtvis är bra…
Jag tittade ut genom köksfönstret och såg de vackra rimfrostade björkarna mot den mörka himlen – bedårande vackert. Har alltid varit svag för svart och vitt. Beslutade mig för att gå ut och ta ett kort – det är absolut inte lika vackert på bild som i verkligheten, men man måste njuta av stunder som denna. Idag är det betydligt varmare, bara -8 C.
I woke up at 6.30 am. The advantage of being tired is that you sleep a little longer – don't know if it is necessarily good ...
I looked out the kitchen window and saw the beautiful birch trees with rime against the dark sky – adorably beautiful. I’ve always been weak for black and white. Decided to go out and take a photo – it's certainly not as beautiful in the picture as in reality, but you have to enjoy moments like this. Today it is much nicer, just -8 C.
När jag gick in igen så föll ögonen på ett litet mobilfodral i filt som jag sydde till en mycket liten mobiltelefon – och då började hjärnan att arbeta… Jag ska ju sy ett nytt mobilfodral men kan jag på något sätt återanvända detta?
When I went in again my eyes catches a small mobile phone case in felt that I sewed for a very small cell phone – and then my brain began to work ...  I'll sew a new mobile phone case but I can somehow recycle this?


No comments:

Post a Comment