Thursday, February 23, 2017

Potholder ” All you need…” - 2


Jag tänkte att jag skulle visa er hur man enkelt kan göra en ”almost ITH” grytlapp som jag brukar kalla det. Almost=nästan för att det är ett moment man får göra ”traditionellt och i detta fall kantremsan. Men man skulle faktiskt kunna göra den helt ITH om man skippar kantremsan och lämnar en vändöppning. Men den varianten tar vi en annan gång. Jag kommer att gå igenom hur jag gör detta i Premier+ Ultra Embroidery Extra. Har ni andra Embroidery Software är jag säker på att ni kan göra liknande bara att det kan ske på andra sätt. Vi börjar med vad ni behöver för material för att göra en grytlapp som den jag gjort.

I thought I would show you how to easily make an "almost ITH" potholder as I call it. Almost because it is a step you must do "in a traditional way”, this case the binding. But one would actually be able to do it completely ITH if you skip the binding and leave a reversible opening. But that version we can go through another time. I will go through how I do this in the Premier+ Ultra Embroidery Extra. If you have other embroidery software, I am sure that you can do similar just like that it can be done in other ways. We start with what materials you need to do a potholder as I have done.

Vad behöver ni då:
Design: “All you need” från Stickbär – jag har valt storleken 18x18 cm men det ingår ju 5 olika storlekar.
Tyg till grytlappen: Bomullstyg, gärna lite tjockare. Jag har valt tyger från IKEA – det beigea tyget heter LENDA och baksidan är från en rulle – FINURLIG -  med tyglappar som är just 20x20 cm.
Tyg till kantremsan/binding+ hängare: Här halt jag valt ett lite tunnare bomullstyg från Tilda
Vadd: Värmetålig vadd avsedd för grytlappar.
Brodérbåge/Hoop: Jag har använt 200x200 mm Quilters Hoop
Embroidery Software: Jag har använt Premier+ Ultra Embroidery Extra
Mellanlägg, brodértråd och sytråd

What you need:
Design: All you needfrom Stickbär – I have chosen the size 18 x 18 cm, but it included 5 different sizes.
Fabric for the potholder: Cotton fabric, a little thicker. I chose fabrics from IKEA – the beige fabric is called LENDA and the back is from a roll - FINURLIG - with fabric pieces that are 20 x 20 cm.
Fabric for the binding + hanger: Here I selected a little thinner cotton fabric from Tilda
Batting: Heat resistant batting for potholders.
Sewing/Hoop: I have used the 200 x 200 mm Quilters Hoop
Embroidery Software: I have used Premier+ Ultra Embroidery Extra
Stabilizer, Embroidery thread and sewing thread

No comments:

Post a Comment