Wednesday, March 22, 2017

Easter 2017 - 2

Nu börjar broderiet ta form och det är några urcharmiga små kycklingar i ägg. Återigen så älskar jag nydanande broderier som inte är ”everyday things”. Svartvita ägg – mina favoritfärger. Först tänkte jag varför lila kycklingar och svartvita ägg, men varför inte. Jag funderade några dagar och sen bestämde jag mig jag måste bara brodera dem.
Now the embroidery begins take shape and there are some really charming chickens in eggs. Again, I love the innovative designs that are not "everyday things". Black and white eggs – my favorite colors. At first I thought why purple chickens and black and white eggs, but why not. I thought for a few days and then I decided I just have to embroider them.
Jag har gjort som med de små knapparna, broderat på organza för att få dem fristående.
I've done like with the small buttons, embroidered them on organza to make them freestanding.
Eftersom jag ska ha dem utomhus så har jag även lagt på ett lager decoupagelim för textil. Jag brukar göra det på saker jag har utomhus för jag tycker att det håller så mycket bättre då.
Because I'm going to have them outdoors I've also added a layer of textile decoupage glue. I usually do it on things I have outdoors because I think they keep up so much better then.
Här är Påskriset dekorerat med de små kycklingarna. Visst blev det fint?
Here is the Easter twigs decorated with small chickens. Sure, it looks nice?

Designs from Fru Blomgren

No comments:

Post a Comment