Monday, March 13, 2017

Kitchen re-make - 1


Jag har haft röda gardiner och mattor i köket i många år nu. Eftersom köket är vitt så går det ju i princip att ha vilken färg som helst. I lördags köpte jag en svart-vit matta som jag faktiskt tycker blev ganska bra. Eftersom jag bara köpte en så åkte jag till IKEA även på söndagen och köpte ytterligare en matta.
I've had red curtains and rugs in the kitchen for many years now. Because the kitchen is white, you can of course in principle have any colour. Last Saturday I bought a black-white carpet that I actually think was pretty good. Since I only bought one I went to IKEA on Sunday and purchased another carpet.

Nya mattor kräver matchande gardiner. Så av den tygpacke jag köpte så ska det bli nya gardinkappor.

New carpets require matching curtains. So from the fabric pack I bought it will be new valances.

När man gör nytt så kan man ju tänka väldigt nytt – därför kommer gardinerna att bli en modern svartvit variant med ”Raw Edge” applikationer. Jag kommer att använda ett broderi från denna Pfaff kollektion.

When doing so, one can consider very new — hence, the curtains to be a modern black and white version with "Raw Edge" appliqué. I will use an embroidery from this Pfaff collection.

No comments:

Post a Comment