Sunday, March 26, 2017

Whimsical Easter Table Runner - 1


I min lilla aktivitet ”Påsksömnad” så har jag nu gjort en lite rolig Påskduk. I min Påskduk har jag arbetat med fyra delar som görs ITH (in-the-hoop). Två ytterdelar med broderier och två mittendelar som kommer att vara väldigt enkla patchworkdelar. Jag har använt mig av Quilt Block Wizard i Premier+ Ultra för att infoga quiltmönster.

In my little activity "Easter sewing", I have now done a little funny Easter Table Runner. In my Easter Table Runner, I have worked with four parts made ITH (in-the-hoop). Two outer parts with embroidery and two middle parts that will be very simple patchwork parts. I have used Quilt Block Wizard in Premier+ Ultra to insert a quilt pattern.

Här kan man ju leka med färger – antingen traditionella eller ”out of the box” för att verkligen göra det personligt. Jag har valt det sistnämnda.

Here you can play with colors, either traditional or "out of the box" to really make it personal. I have chosen the latter.

Patworkdelarna har jag stygnsatt i Premier+ Ultra Createdelen där jag modifierat ett Motif för att göra det lite bredare.
The Patwork parts I have made in Premier+ Ultra Create where I modified a Motif to make it a little wider.

Broderierna är nydanande och väldigt ”whimisical” och de kan ni hitta här

The embroideries are innovative and very "whimisical" and they can be found here

Jag satte ihop de olika delarna som är gjorda som Quilt As You Go. Man kan sätt ihop delarna med band, remsor eller sy en täckande dekorativ satinsöm som jag gjort.

I put together the different parts that are made that Quilt As You Go. You can assemble the parts with tape, strips or sewing. You can assemble the parts with tape, strips or sewing a wide decorative satin stitch which is what I did.
Designs from FruBlomgren
Patchwork pieces made in Premier+ Ultra Embroidery Software
På Måndag länkar jag till Bambi Syr Visa och berätta

7 comments:

  1. Vilken snygg och trevlig påskduk, du är helt enorm på att hitta på och komma på!! Kram Immi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Immi, jag är faktiskt väldigt nöjd med hur den blev
      Lotta

      Delete
  2. Very cute, Lotta - and something different from the usual pastel hues associated with Easter. I like it a lot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes indeed, that is the "out of the box" which I think is so fun - creativity :-)

      Lotta

      Delete
  3. Tack för din inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag !!Bambi

    ReplyDelete
  4. Lekker, så mange flotte broderier :-D

    ReplyDelete