Saturday, April 29, 2017

Building a necklace from Lace Dots - 1

I dag tänkte jag visa er i olika steg hur man ”bygger ett halsband”. Lite i steg form eftersom jag inte riktigt bestämt exakt hur jag ska gå tillväga. Men det är ju också en del av en ”kreativ process”. Vad jag däremot vet är att jag kommer utgå ifrån de Lace Dots som jag gjort örhängena och armbandet ifrån. Jag kommer också brodera ”dotsen” en och en – eller snarare jag kommer att brodera sex stycken i en ”hooping” och sedan kommer jag att använda mig av den mall jag gjorde för ett sk ”Bib Necklace” även om detta inte kommer att bli ett traditionellt ”Bib Necklace”. Låter det obegripligt? Ni får nöja er med den informationen just nu för nu ska jag klippa lite hoppstygn.
Today I thought I'd show you the different steps of how to "build a necklace". A bit in step form because I'm not really sure how exactly I should go about it. But that's also part of a "creative process". What I do know is that I will start from the Lace Dots that I made the earrings and the bracelet from. I will also embroider the "Dots" one by one – or rather I will embroider six pieces in one "hooping" and then I am going to use the template I made for a so called "Bib Necklace" even if this will not be a traditional "Bib Necklace". It sounds unfathomable? You may be content with the information right now, for now I'm going to cut a little jump stitches.

Designs from fruBlomgren

2 comments:

  1. Danke für das zeigen. Das ist ein interessanter kreativer Prozess, den du zeigst auf deinem Blog. Ich bin gespannt auf das Endergebnis Und die weiteren Arbeitsschritte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Das freut mich das es dir gefällt. Die zweite Teile ist schon da :-)

      Delete