Saturday, April 29, 2017

Building a necklace from Lace Dots - 2

När alla hoppstygn har klippts bort så ska mellanlägget lösas upp. Som ni ser så har jag använt både den lite tjockare plasten och ett vävt vattenlösligt mellanlägg.  

When all jump stitches are cut off the water-soluble stabilizer must be dissolved. As you can see, I've used both the slightly thicker plastic and a woven water-soluble stabilizer. 
När plasten är upplöst så lägger jag ”Dotsen” på mitt korkunderlägg som jag tillverkat av 4 bordstabletter jag köpt på IKEA. Superbra – och så användbart till mycket.
When the plastic is dissolved, I put the “Dots” on my Cork mat that I made of 4 placemats I bought at IKEA. Great – and so useful.
Nu får de torka, under tiden plockar jag fram tänger, lite smyckesvajer och några pärlor samt den mall jag gjort för Bib Necklace. Jag inser att jag har en stor utmaning framför mig strax men det ska bli spännande. Det finns ju många olika sätt att nå ett mål och inget behöver vara rätt eller fel….
Now, while drying, I pick up pliers, some jewelry metallic thread and some beads as well as the template I made for the Bib Necklace. I realize that I have a big challenge in front of me soon but it will be exciting. There are many different ways to achieve a goal and no need to be right or wrong ....

Designs from fruBlomgren

No comments:

Post a Comment