Thursday, April 13, 2017

Creative Project challenge- 1


Jag berättade ju igår att jag hittat en vad jag tror har förutsättningar att bli en otroligt kreativ Facebook grupp för maskinbroderi. Den har nyligen startat så det är kul att komma med från början. Nu har man ”startat” en liten ”kreativ utmaning” där man ska sy ett iPad/surfplatte fodral. Det roliga är att det finns både regler och frihet i utformandet. Man får några designs gratis och sedan ska man använda en design som man köpt från den designern som har gruppen. Det finns också en anvisning på hur man ska sy fodralet och vilka olika moment, delar som måste ingå för att det ska räknas som ett giltigt bidrag. Det ”köper jag” och jag tycker det låter jättekul. Utmaningen har temat ” Creativity Blooms In A Frame” – visst låter det spännande 😊 Jag har ju redan flera designs från den designern. Nu är inte vinna det viktigaste utan jag tycker det är så kul att hitta något som känns utmanande och ibland är det skönt att inte ”hitta på allt själv” – även om jag älskar det 😊 Men den ovan är en start på själva fodralet. De broderierna ingår i själva utmaningen. Lappen är inte del av detta utan den ska jag klistra fast när jag sytt ihop delarna.

I told you last night that I found a what I think has the potential to be an incredibly creative Facebook group for machine embroidery. It has recently started, so it's fun to be there from the beginning. Now it has "started" a little "creativity challenge" where you are to sew an iPad/Tablet case. The funny thing is that there are rules and freedom in how to create it. You get some designs for free and then you must also use a design that you have bought from the designer who has group. There is also an instruction on how to sew the casee and the different elements, the parts which must be included for it to count as a valid contribution. I “buy that” and I think it sounds great. The challenge is how "Creativity Blooms In A Frame" – sounds exciting, doesn’t it 😊 I have already several designs from the designer. Now the most important thing is not to win but I think it is so nice to find something that is challenging and sometimes it's nice to not "invent everything yourself" – Although I love it 😊 The photo above is how I have started with one of the parts of the challenge. The designs are part of the challenge, not the label though which I will glue in place once I have sewn it together

Regn och rusk, det har regnat i natt också. I morse packade jag upp paketen jag hämtade på posten. De jag beställt från Panduro. Det gäller att passa på när det är upp till 70% rea.
Rain and bad weather, it has rained in the night, too. This morning I unpacked he packages I picked up at the post office yesterday evening. The ones I ordered from Panduro. It comes to take the opportunity when it is up to 70% off. 

Här ser ni godbitarna. Jag plockade in allt i ett paket eftersom det var en hel del papper som packmaterial i paketen. Nu ska jag välja tyger och fortsätta med mitt spännande projekt
Here you see the goodies. I have put everything into one box because it was a lot of paper packaging materials in packages. Now I will pick out some fabrics and continue with my exciting project. 

No comments:

Post a Comment